{"id":1196,"date":"2019-02-28T11:28:58","date_gmt":"2019-02-28T09:28:58","guid":{"rendered":"https:\/\/www.timesafe.dk\/?p=1196"},"modified":"2023-05-11T18:15:36","modified_gmt":"2023-05-11T17:15:36","slug":"vent-ordning-timesafe","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/promo-prod-1.int.timesafe.dk\/vent-ordning-timesafe\/","title":{"rendered":"VENT-Basis og VENT+ energitjek kan nu h\u00e5ndteres via TIMESAFE"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
TIMESAFE h\u00e5ndterer serviceringen af mange tusinde ventilationsanl\u00e6g p\u00e5 tv\u00e6rs af kunder og serviceleverand\u00f8rer. Ud af de mange anl\u00e6g serviceres et sted mellem 6.000 og 8.000 i henhold til VENT-ordningen, der p\u00e5 landsplan t\u00e6ller ca. 30.000. Den nye l\u00f8sning i TIMESAFE g\u00f8r det nemt at overholde VENT-ordningens standarder, giver liv til data og kan aktiveres uden videre.<\/p>\n
Der har v\u00e6ret flere form\u00e5l med udviklingen af den nye VENT l\u00f8sning – en ide, som oprindeligt blev f\u00f8dt af Silkeborg og Ikast-Brande Kommuner.<\/p>\n
Thomas Lyngvad fra Silkeborg Kommune<\/a> og Karina Dalgaard M\u00fcller fra Ikast-Brande Kommune<\/a> anvender begge TIMESAFE i dagligdagen til at f\u00e5 overblik og styr p\u00e5 deres mange forskellige tekniske anl\u00e6g – blandt andet den l\u00f8bende servicering af deres respektive ventilationsanl\u00e6g.<\/p>\n Karina Dalgaard M\u00fcller, Ikast-Brande Kommune:<\/p>\n Vi har mange ventilationsanl\u00e6g, der serviceres i henhold til VENT-ordningen og vi ville gerne v\u00e6k fra servicerapporterne, fordi vi f\u00e5r s\u00e5 mange af dem. I stedet for at modtage tusindvis af filer henover \u00e5rene, s\u00e5 har vi nu f\u00e5et lavet en l\u00f8sning, hvor data ikke ligger i filer, men struktureret i en database, der g\u00f8r det muligt at kunne arbejde mere effektivt med vores anl\u00e6g.<\/p><\/blockquote>\n Med afs\u00e6t i de servicetjekskemaer, som VENT-ordningen udstikker rammerne p\u00e5, har vi lavet en l\u00f8sning, der indeholder alle de kendte tjekliste punkter og positioner. Derudover kan ops\u00e6tningen suppleres med stamdatapunkter, som eksempelvis filterregistrering, angivelse af motortype og -model, fabrikat m.v. Kun fantasien s\u00e6tter gr\u00e6nsen og vi ser vidt forskellige registreringssetups p\u00e5 tv\u00e6rs af kunder.<\/p>\n L\u00f8sningen fungerer p\u00e5 tv\u00e6rs af alle devices – fra den station\u00e6re eller b\u00e6rbare computer p\u00e5 kontoret til tabletten eller mobilen hos serviceteknikeren i marken. Den nye l\u00f8sning kan implementeres fuldt ud med et par klik.<\/p>\n TIMESAFE’s projektleder p\u00e5 l\u00f8sningen, Thomas Hansen:<\/p>\n Vi havde tre umiddelbare succeskriterier, da vi gik igang med udviklingen af det nye koncept for ventilationsservice efter VENT-ordningens retningslinjer. Vi ville g\u00f8re det normale servicetjek skema fra VENT-ordningen mobil- og tabletvenligt, vi ville strukturere data i en database, s\u00e5 data bliver direkte anvendelige p\u00e5 samme m\u00e5de som andre data i vores v\u00e6rkt\u00f8j og s\u00e5 ville vi give liv til data. Det sidste betyder i praksis, at hvor et udf\u00f8rt punkt p\u00e5 servicetjeklisten f\u00f8rhen var et flueben eller et kryds i skemaet, s\u00e5 er det nu en detalje i en tilstandsvurdering, som g\u00f8r det muligt at se hvor der fortsat mangler at blive fikset en ting eller to.<\/p><\/blockquote>\n TIMESAFE h\u00e5ndterer mange tusinde ventilationsanl\u00e6g p\u00e5 tv\u00e6rs af kunder og serviceleverand\u00f8rer og derfor har det givet god mening at t\u00e6nke i l\u00f8sninger, som kan g\u00f8re servicearbejdet nemmere og mere levende.<\/p>\n Partner Steen Olsen, TIMESAFE:<\/p>\n Specielt bygningsejere, som anvender vores v\u00e6rkt\u00f8j til h\u00e5ndtering af ventilationsservice, har efterspurgt denne l\u00f8sning i nogen tid og jeg gl\u00e6der mig over, at vi nu kan tilbyde dem en l\u00f8sning, der g\u00f8r op med filer og giver bedre indsigt. N\u00e5r det er sagt, s\u00e5 modtager vi ogs\u00e5 stadigt flere henvendelser fra serviceleverand\u00f8rer, som \u00f8nsker at arbejde mere effektivt og komme t\u00e6ttere p\u00e5 deres kunder. Det er nu muligt.<\/p><\/blockquote>\nL\u00f8sningen – helt konkret<\/h2>\n
Stor interesse fra b\u00e5de bygningsejere og serviceleverand\u00f8rer<\/h2>\n
Sekretariatet bag VENT-ordningen godkender l\u00f8sningen<\/h2>\n