Oktober måned er en særlig tid for os her hos TIMESAFE. Det er nemlig 10 år siden, at vores rejse begyndte, da vi så dagens lys sammen med fem danske kommuner: Aarhus, Silkeborg, Vejle, Herning og Fredericia. På den tid var vi ikke mere end en funktionel prototype, der hjalp med at håndtere ventilationsservice. Men de sidste 10 år har været en utrolig rejse, der har ført os fra en enkel idé til en etableret virksomhed, der understøtter et bredt spektrum af brancher og løsninger.
Fra prototype til virksomhed
Da vi først startede, var vores fokus primært på at løse opgaver inden for ventilationsservice i samarbejde med de fem kommuner. Vores mål var at levere en funktionel løsning, der ikke kun håndterede opgaven, men også gav os værdifuld indsigt og erfaring. Denne tidlige erfaring var afgørende for vores udvikling som virksomhed.
Efter cirka et år besluttede vi at etablere TIMESAFE som en selvstændig virksomhed. Dét skridt markerede begyndelsen på vores rejse som en virksomhed dedikeret til at hjælpe organisationer med at effektivisere og udvikle deres facility management og asset management på en ny måde, hvor data, transparens og samarbejde var centrale elementer. Vores produkt blev relanceret og fortsatte med at udvikle sig i takt med vores kunders behov.
Fra kommuner til mange brancher
I de sidste 10 år (og specielt de seneste) er TIMESAFE vokset i omfang og rækkevidde. Vi understøtter nu ikke kun kommuner, som der siden starten er kommet mange flere til af, men også store offentlige institutioner som f.eks. Bygningsstyrelsen og en lang række af boligforeninger, ejendomsadministratorer, retailkæder, hoteller, skoler og meget mere. Det er fantastisk at se, hvordan TIMESAFE har fundet anvendelse i så mange forskellige sektorer og brancher.
Vores platform håndterer i dag mange tusinde bygninger, og vores løsninger spænder bredt over det tekniske område inden for bygningsdrift og optimering. Fra ventilation, køling, VVS og el til brand, sikring og meget mere – sammen med vores kunder har vi udviklet værktøjer og løsninger, der dækker en bred vifte af behov.
En af vores mest populære løsninger i øjeblikket er den, vi har udviklet i samarbejde med Elgiganten og Coop. Løsningen hjælper med at håndtere komplekse udfordringer inden for brandsikkerhed, digital egenkontrol og DKV (Drift-, Kontrol & Vedligehold) og anvendes i dag af mange både mindre virksomheder og store koncerner. Ved at gøre det komplekse enkelt hjælper vi vores kunder med at opfylde strenge dokumentationskrav og sikre brandsikkerheden i deres bygninger.
Bæredygtighed og grøn omstilling
I vores udvikling arbejder vi også med de voksende krav om bæredygtighed og miljømæssig ansvarlighed. I dag er grøn omstilling og ESG (Environmental, Social, and Governance) endnu mere centrale temaer for vores kunder og os selv.
Vores kunder bruger eksempelvis TIMESAFE data til at reducere CO2 og energiforbruget, strukturere og optimere driften og anlæg bedre, så de holder længere. Data bruges også til at foretage prioriterede indsatser, som eksempelvis at udskifte køleanlæg, der bruger store mængder af skadelige kølemidler med nye og mere miljøvenlige anlæg. Vi er glade for at bidrage til en positiv udvikling i et marked, der søger og prioriterer løsninger på klimakrisen.
At forbinde og forenkle
Vores motivation har altid været at gøre det så nemt som muligt for organisationer at arbejde sammen om facility management, asset management, drift og vedligeholdelse, energioptimering, grøn omstilling, brandsikkerhed og opretholdelse af lovkrav. Vi ser os selv som bindeleddet mellem alle de mennesker og virksomheder, der arbejder sammen om at sikre, at bygninger og installationer fungerer optimalt. Der er virkelig sket meget igennem de sidste 10 år og vi ser meget frem til de næste 10 år med endnu mere innovation, bæredygtighed og partnerskab.
Allersidst – et KÆMPE STORT TAK til alle vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere igennem årene! Uden jer og jeres aktive deltagen og engagement var TIMESAFE ikke blevet til det produkt og den virksomhed det er i dag. Vi lægger os fortsat i selen for at udvikle og implementere nye værdiskabende løsninger sammen med jer, der kan imødekomme de skiftende behov I og samfundet som helhed har.